حقایق کتمان شده concealed facts

این وب بین المللی است و از بیش از 70 کشور در سراسر جهان بازدید کننده دارد Please comment
مشخصات بلاگ

... جنگ نرم؛ یعنی جنگ به وسیله‌ی ابزارهای فرهنگی، به وسیله‌ی نفوذ، به وسیله‌ی دروغ، به وسیله‌ی شایعه‌پراکنی؛ با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطی ای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده. جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم. "بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمع کثیری از بسیجیان کشور 4/9/1388"

در این وبلاگ قصد دارم واقعیت های کتمان شده در مورد اسلام و مبانی آن و سیره بزرگان اسلامی را به زبان ساده و روشن، برای مردم جهان که دور از کشورهای اسلامی هستند و به جبر رسانه ها مدام خبرها و تبلیغات دروغ در این موضوعات می شنوند به نمایش بگذارم.

بنابر این محوریت زبان در این وبلاگ، زبان رسمی دنیا یعنی زبان انگلیسی است.

This web is international and has many visitors from more than 70 countries throughout the world

Please comment

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

خلاصه‏ اى از واقعه غدیر Summary of Ghadir event

در سال دهم هجرت، به دستور الهى، آخرین سفر پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) به مکه براى تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه (علیهم السلام) آغاز شد. در این سفر بیش از یکصد و بیست هزار نفر آن حضرت را همراهى کردند که در شرایط آن زمان سابقه نداشت.

In the tenth year of Hijra, Allah ordered the last journey of the Prophet (PBUH & HP) to Mecca for the Hajj education and declaration  Imams Wardship began. In this journey more than a hundred and twenty thousand people joined him that in the conditions of that time was unprecedented.


بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد که همه حجاج از مکه خارج شوند و براى برنامه اى مهم در غدیر خم - که کمى قبل از محل جدا شدن کاروان ها بود ـ حضور یابند.

سه روز پس از پایان مراسم حج، سیل جمعیت به سوى غدیر حرکت کردند.

 

 Immediately after the end of the Hajj, It was announced that all pilgrims leave Mecca and attend in Ghadir – that was just before the origin of the caravans - for an important program.

Three days after the end of the Hajj, bulk of the populations moved towards Ghadir.

 

 

با رسیدن به محل موعود،فرمان توقف از سوى پیامبر (صلى الله علیه و آله) صادر شد و مرکب ها از حرکت ایستادند و مردم پیاده شدند و هر کس جایى براى توقف سه روزه آماده کرد.

When they arrived the Promised stop command was issued from the Prophet (PBUH & HP) .

 

به دستور پیامبر (صلى الله علیه و آله)، سلمان و ابوذر و مقداد و عمار زیر چند درخت کهنسال را آماده کردند و روى درختان، پارچه اى به عنوان سایبان قرار دادند. در زیر سایبان، منبرى به بلندى قامت پیامبر (صلى الله علیه و آله) از سنگ ها و روانداز شتران ساختند به طورى که حضرت هنگام خطبه بر همه مردم مشرف باشند.

On the order of the Prophet (PBUH & HP), Salman and Abuzar and Miqdad and Ammar cleaned under old trees and put some fabric as the tree canopy . Under the canopy, made Tall pulpit of the Prophet (PBUH & HP) by rocks and camels blankets so that when the sermon of Prophet ,of all people is overlooking.

 

هنگام ظهر، پس از اداى نماز جماعت، پیامبر (صلى الله علیه و آله) بر فراز منبر ایستادند و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را فرا خواندند تا بر فراز منبر در سمت راست حضرت بایستند. قبل از شروع خطابه، امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر فراز منبر یک پله پائین تر در طرف راست آن حضرت ایستاده بودند.

By noon, the prayer, the Prophet (PBUH & HP) stood on the pulpit  and called

 

Imam Ali (peace be upon him) to stand up on the pulpit on the right of prophet. efore the sermon, Imam Ali (AS) stood on the right side of prophet a notch below on pulpit.

 

 

پیامبر اکرم نگاهى به سمت راست و چپ جمعیت نمودند و منتظر شدند تا همه مردم در مقابل منبر اجتماع کنند. سپس سخنرانى تاریخى و آخرین خطابه رسمى خود را براى جهانیان آغاز کردند.

Holly prophet looked to the right and the left of population and waited until all the people gathere in front of the pulpit. Then began his historic speech last official speech to the world .

 

سخنان پیامبر را در چند بخش می توان ترسیم نمود:

Prophet's sayings can be divided into several sections:

 

پیامبر (صلى الله علیه و آله) در اولین بخش سخن به حمد و ثناى الهى پرداختند و صفات قدرت و رحمت خداوند را ذکر فرمودند، و به بندگى خود در مقابل ذات الهى شهادت دادند.

Prophet (pbuh) in the first part of the speech started to praising God and noted the attributes of power and mercy of Allah,and testified his thraldom to the Allah nature.

 

در بخش دوم، حضرت سخن را متوجه مطلب اصلى نمودند و تصریح کردند که باید فرمان مهمى درباره على بن ابى طالب علیه السلام ابلاغ کنم، و اگر این پیام را نرسانم رسالت الهى را نرسانده ام و ترس از عذاب او دارم.

In the second part, he noticed speech to the central theme and said I  should convey an important command about Ali ibn Abi Talib, and If I do,t convey this message I have not done divine mission and I'm afraid of her torment.

 

در سومین بخش، حضرت امامت دوازده امام (علیهم السلام) را تا آخرین روز دنیا اعلام نمودند تا همه طمع ها یکباره قطع شود. از نکات مهم در سخنرانى حضرت، اشاره به عمومیت ولایت آنان بر همه انسان ها در طول زمان ها و در همه مکان ها و نفوذ کلماتشان در جمیع امور بود، و نیابت تام ائمه (علیهم السلام) را از خدا و رسول در حلال و حرام و جمیع اختیارات اعلام فرمودند.

In the third section, announced  of the Twelve Imams to the last day of the world to cut off all greeds suddenly.

The important point in his speech, point to the common wardship of all people during the time and in all places, and the influence of their words in all things , and announced Imam,s perfect representation from Allah and messenger in lawful and unlawful and all authority.

 

براى آن که هرگونه ابهامى از بین برود ، در بخش چهارم خطبه، پیامبر (صلى الله علیه و آله) با دست هاى مبارک بازوان امیرالمؤمنین (علیه السلام) را گرفتند و آن حضرت را از جا بلند کردند تا حدى که پاهاى آن حضرت محاذى زانوان پیامبر قرار گرفت.

To that eliminate any ambiguity, In the fourth part sermon,prophet took the arms of Imam with his hand and lifted him to the extent that his feet were Front of Prophet knees.

 

در این حال فرمودند: «من کنت مولاه فهذا على مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله»؛ «هر کس من نسبت به او از خودش صاحب اختیارتر بوده ام این على هم نسبت به او صاحب اختیارتر است. خدایا دوست بدار هر کس على را دوست بدارد، و دشمن بدار هر کس او را دشمن بدارد، و یارى کن هر کس او را یارى کند، و خوار کن هر کس او را خوار کند.»

سپس کمال دین و تمام نعمت را با ولایت ائمه (علیهم السلام) اعلام فرمودند و بعد از آن خدا و ملائکه و مردم را بر ابلاغ این رسالت شاهد گرفتند.

In this mode he said: Whoever I am his master now this Ali is master, Allah love whoever loves him, and be enemy with Anyone who is his enemy , and help every one who helps him and Eater the one who Eater him.

Then said the perfection of religion and all the blessings is by the wardship Imams (as) and took God and the angels and the people on convey a mission as witness.

 

در بخش پنجم حضرت صریحا فرمودند: «هر کس از ولایت ائمه (علیهم السلام) سر باز زند اعمال نیکش سقوط مى کند و در جهنم خواهد بود.» بعد از آن شمه اى از فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) را متذکر شدند.

He explicitly stated in Part seven: “Everyone refuses from the wardship of Imams (as) his good deeds will be lost and will be in Hell.” Then mentioned some of the virtues of Imam Ali (AS) .


در بخش دیگر، حضرت تکیه سخن را بر اثرات ولایت و محبت اهل بیت (علیهم السلام) قرار دادند و فرمودند: «اصحاب صراط مستقیم در سوره حمد شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) هستند.»

سپس آیاتى از قرآن درباره اهل بهشت تلاوت کردند و آنها را به شیعیان و پیروان آل محمد (علیهم السلام) تفسیر فرمودند. آیاتى هم درباره اهل جهنم تلاوت نمودند و آنها را به دشمنان آل محمد (علیهم السلام) معنى کردند.

In the other part, insisted on the good consequences of loving and wardship Ahlul Bayt (prophet,s familly) and said:” Companions of the Right Path in Surah al-Hamd are Shiites .”

Then recited verses from the Qur'an about Paradise, and said interpretation they are followers of Muhammad  and his family(peace be upon them). Also recite verses about hellion and said they are the enemies of Muhammad and his family(peace be upon them).

 

سپس مطالبى اساسى درباره حضرت بقیة الله الاعظم حجة بن الحسن المهدى (ارواحنا فداه فرمودند و به اوصاف و شئون خاص حضرتش اشاره کردند و آینده اى پر از عدل و داد به دست امام زمان عجل الله فرجه را به جهانیان مژده دادند.

Then said some important points about Imam MAHDI and noted to characteristics and special aspects of His Holiness , and Gave the good news of a future full of justice and equity by Imam MAHDI in the whole world.


در بخش دیگر فرمودند: پس از اتمام خطابه شما را به بیعت با خودم و سپس بیعت با على بن ابى طالب (علیه السلام) دعوت مى کنم. پشتوانه این بیعت آن است که من با خداوند بیعت کرده ام، و على هم با من بیعت نموده است. پس از این بیعتى که از شما مى گیرم از طرف خداوند و بیعت با حق¬ تعالى است.

In the other part said: After completing  sermonI invite you to my homage and allegiance to Ali ibn Abi Talib (as) . Support this pledge is that I have allegiance to God and Ali has allegiance me, So this allegiance I take yoy, is from God , and in fact is homage to Allah.

پس از اتمام خطابه پیامبر (صلى الله علیه و آله)، دو خیمه بر پا شد که در یکى خود آن حضرت و در دیگرى امیرالمؤمنین (علیه السلام)، جلوس فرمودند. مردم دسته دسته وارد خیمه حضرت مى شدند و پس از بیعت و تبریک، در خیمه امیرالمؤمنین (علیه السلام) حضور مى یافتند و با آن حضرت بیعت مى کردند و تبریک مى گفتند.

زنان نیز، با قرار دادن ظرف آبى که پرده اى در وسط آن بود بیعت نمودند. به این صورت که امیرالمؤمنین (علیه السلام) دست مبارک را در یک سوى پرده داخل آب قرار مى دادند و در سوى دیگر زنان دست خود را در آب قرار مى دادند.

 

در طول سه روز توقف در غدیر، پس از ایراد خطابه چند جریان به عنوان تأکید و به نشانه اهمیت غدیر به وقوع پیوست که شرح آن چنین است:

پیامبر (صلى الله علیه و آله) در این مراسم، عمامه خود را ـ که «سحاب» نام داشت به عنوان افتخار بر سر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار دادند.

حسان بن ثابت از پیامبر (صلى الله علیه و آله) درخواست کرد تا در مورد غدیر شعرى بگوید، و با اجازه حضرت اولین شعر غدیر را سرود.

جبرئیل علیه السلام به صورت انسانى ظاهر شد و خطاب به مردم فرمود: «پیامبر براى على بن ابى طالب عهد و پیمانى گرفت که جز کافر به خدا و رسولش آن را بر هم نمى زند.»

مردى از منافقین گفت: «خدایا اگر آنچه محمد مى گوید از طرف توست سنگى از آسمان بر ما ببار یا عذاب دردناکى بر ما بفرست.» در همین لحظه سنگى از آسمان بر سر او فرود آمد و او را هلاک کرد، و این معجزه غدیر تأیید الهى را بر همگان روشن کرد.

پس از سه روز مراسم پر شور غدیر پایان یافت، و آن روزها به عنوان «ایام الولایة» در صفحات تاریخ نقش بست. مردم پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشینان آن حضرت تا روز قیامت، راهى شهر و دیار خود شدند. خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و خداوند بدینگونه حجتش را بر همه مردم تمام کرد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
بـــــــــانـــــــــــو

Ali

Ghadir

Imam MAHDI

Mahdi

eid e ghadeer greeting

نظرات  (۱)

۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۶ محمد امین پور
* بشریت، حکومت پنج‌ساله‌ی امیرالمومنین علی علیه السلام را هرگز فراموش نخواهد کرد
http://raheamin.avablog.ir/
http://raheamin.blog.ir/
http://sobheemrooz.blogfa.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی